Μπορούν τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού να βελτιώσουν τις γνώσεις και να ενισχύσουν τις δεξιότητες των εργαζομένων στα νοσοκομεία; Η επιστημονική συνεργάτης του NileLab και υποψήφια διδάκτορας Βασιλική Ειρήνη Χατζέα μόλις δημοσίευσε τη μεταπτυχιακή της εργασία! Το άρθρο έχει τίτλο “Be Ahead of the Game! A Systematic Review on Serious Games Aiming to Enhance Hospital Management Knowledge and Healthcare Administrative Skills Acquisition.”
Περίληψη: Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού αποτελούν εκπαιδευτικά εργαλεία που στοχεύουν σε παιδαγωγικούς ή ενημερωτικούς σκοπούς συνδυάζοντας διασκεδαστικές πτυχές των παιχνιδιών με σοβαρά στοιχεία της μάθησης. Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού αποτελούν μια αναδυόμενη τάση στην ιατρική και νοσηλευτική εκπαίδευση, καθώς παρέχουν ιδανικές συνθήκες προαγωγής της γνώσης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων μέσω της ενεργούς συμμετοχής των εκπαιδευόμενων. Ωστόσο, η ανάπτυξη παιχνιδιών σοβαρού σκοπού στον τομέα του μάνατζμεντ υπηρεσιών υγείας δεν έχει λάβει ιδιαίτερης προσοχής μέχρι σήμερα. Αυτή είναι η πρώτη σύγχρονη συστηματική ανασκόπηση που εμβαθύνει στο σημαντικό αυτό ερευνητικό κενό συνθέτοντας υπάρχοντα δεδομένα για τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού στον τομέα της διοίκησης νοσοκομείων, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες τους βελτίωσης των γνώσεων και ενίσχυσης των δεξιοτήτων των εργαζομένων που αναλαμβάνουν διευθυντικούς ρόλους και διοικητικά καθήκοντα στα νοσοκομεία. Ισχυροί αλγόριθμοι αναζήτησης εφαρμόστηκαν στην Scopus και στη PubMed, αποδίδοντας 892 αποτελέσματα. Συνολικά, προέκυψαν 36 σοβαρά παιχνίδια, με το 50% από αυτά να είναι ψηφιακά. Όσον αφορά τον σχεδιασμό παιχνιδιών, τα περισσότερα ήταν παιχνίδια ήταν παιχνίδια πολλαπλών παικτών (multiplayer), ενώ αρκετά απαιτούσαν ομαδική συνεργασία. Ο κύριος μαθησιακός στόχος των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού ταξινομήθηκε σύμφωνα με το μοντέλο των τριών δεξιοτήτων για αποτελεσματική διοίκηση του Katz, το οποίο περιλαμβάνει την απόκτηση: τεχνικών, διαπροσωπικών και διανοητικών/κριτικών δεξιοτήτων. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε ταξινόμηση ως προς τον τύπο των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού, τη θεματολογία τους και τη γεωγραφική τους κατανομή. Τα ευρήματα διεγείρουν το ενδιαφέρον και αυξάνουν την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη χρήση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού για την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων του προσωπικού των νοσοκομείων. Επιπλέον, η ανασκόπηση είχε ως στόχο να εμπνεύσει ακαδημαϊκούς και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης για την υιοθέτηση πρακτικών μάθησης που βασίζονται στο παιχνίδι σε ένα εύρος εργαζομένων στα νοσοκομεία και φοιτητές σχολών επαγγελματιών υγείας και διοίκησης.
Διαβάστε το άρθρο εδώ:
https://www.liebertpub.com/doi/abs/10.1177/2161783X251361157?download=true&journalCode=g4h