Προφίλ Εργαστηρίου

Το ιδεώδες της διαδραστικής, αυξημένης συμμετοχής και εμπλοκής του μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι αρχαίo. Μια κινεζική παροιμία λέει: “Πες μου, και θα ξεχάσω, δείξε μου, και θα θυμάμαι, κάνε με να συμμετέχω, και θα καταλάβω”. Ωστόσο, το χάσμα συνεχίζει να αυξάνεται μεταξύ των απαρχαιωμένων μεθόδων παθητικής εκπαίδευσης / κατάρτισης και του εκπαιδευόμενου, είτε είναι φοιτητής είτε είναι εργαζόμενος, που ζει σε έναν ολοένα πιο διαδραστικό, πολυμεσικό και ελεγχόμενο από τον χρήστη τρόπο ζωής. Τα εργαλεία μάθησης που βασίζονται στο παιχνίδι και στοχεύουν στο να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα, υπόσχονται πολύ πιο παραγωγικούς και αφοσιωμένους φοιτητές και εργαζομένους που αγκαλιάζουν τη μάθηση αντί να την θεωρούν επιβαρυντική διεργασία.

Το χρόνιο πρόβλημα του πώς κερδίζει κανείς την προσοχή των μαθητών κατα την διδασκαλία έχει γίνει οξύ. Τα καλά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια – γεμάτα με ρεαλιστικές ρυθμίσεις και συναρπαστικές αφηγήσεις – είναι για αυτήν και τις μελλοντικές γενιές ότι ήταν τα μυθιστορήματα περιπέτειας όπως ο Ροβινσώνας Κρούσος, ο Huckleberry Finn και η Φάρμα των Ζώων για τις προηγούμενες. Χρησιμοποιώντας τα για μάθηση, τα καλά σχεδιασμένα παιχνίδια είναι σε θέση να περικόψουν τους περισπασμούς και να εμπλέξουν το μαθητή με τρόπο που λίγες άλλες μέθοδοι μπορούν (Gee, P. J. (2015)).

Το Εργαστήριο Φυσικών Διαδραστικών Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών και Περιβάλλοντων (NILE) είναι μια καινοτόμος και αυτοδύναμη ερευνητική μονάδα του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Συστημάτων (ΤΝΜΣ) του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ). Το εργαστήριο ιδρύθηκε το 2011.

Οι κύριοι στόχοι του εργαστηρίου NiLE είναι:

  1. να εκπαιδεύσει και να υποστηρίξει τους φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) της σχολής Μηχανικών στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν βασικές θεωρητικές γνώσεις, εργαστηριακές εμπειρίες και υψηλής ποιότητας δεξιότητες και τεχνογνωσία.
  2. να προσφέρει ευκαιρίες για πρακτική άσκηση στους τελειόφοιτους προπτυχιακούς φοιτητές που επιθυμούν να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία σε επιλεγμένους τομείς.
  3. να διεξάγει δραστηριότητες R&D σε επιλεγμένους επιστημονικούς τομείς και αναδυόμενες τεχνολογίες όπως τα Serious Games, Games-based learning, Software Engineering, Natural User Interaction, Inclusive design, Multimodal Sensing, και Educational Virtual environments & ecosystems.
  4. να κατασκευάζει λογισμικό, εκπαιδευτικών/serious παιχνιδιών και προσομοιώσεων με το χρήστη για τον χρήστη και από κοινού με την εθνική και διεθνή βιομηχανία με απώτερο σκοπό την αναδείξει του σε εμπορικό προϊόν.

Επιπλέον, το εργαστήριο έχει αναπτύξει συνεργασίες με διάφορα τοπικά, εθνικά και διεθνή πανεπιστήμια και ιδρύματα, καθώς και τη βιομηχανία. Το εργαστήριο διευθύνεται από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Νικόλαο Βιδάκη.

Οι τομείς έρευνας του εργαστηρίου NiLE περιλαμβάνουν:

  • Ανάπτυξη παιχνιδιών για την επίδειξη και διεξαγωγή έρευνας
  • Play testing
  • Game-based Learning
  • Inclusive Design
  • Serious Games
  • Multimodal Sensing & Natural User Interfaces
  • Educational Virtual environments & ecosystems

Nile Lab | HMU