καλωσορισατε στο

NILE Lab.

Το Εργαστήριο Φυσικών Διαδραστικών Εκπαιδευτικών Παιχνιδιών και Περιβάλλοντων (NILE) είναι μια καινοτόμος και αυτοδύναμη ερευνητική μονάδα του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Συστημάτων (ΤΝΜΣ) του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ).Το εργαστήριο ιδρύθηκε το 2011 και διευθύνεται από τον Αναπληρωτή Καθηγητή Νικόλαο Βιδάκη

Ερευνητικές Περιοχές

Software Engineering

ALL developed nations are dependent on software. More and more systems are software controlled. NILE lab in respect with Software Engineering is concerned with theories, methods and tools for professional software development. NILE aims at introducing S.E., explain its importance, set out the answers to key questions and talk about ethical and professional issues and explain why they are of concern to software engineers.

Serious Games & Applications Engineering

Serious games provide an interactive environment consisted of graphics, multimedia, actions, animations, sounds and they consist of five fundamental elements:

Game Based Learning

  • Repeated or periodical exams do not successfully evaluate a learner’s grip of a subject.
  • Alternative teaching methods are trying to replace the existing conventional teaching processes.
  • Game – based learning delivers educational material through interactive games in a more entertaining way.
  • In order to define an educational activity as a game, each game must be consisted of:
    • Competition
    • Engagement
    • Rewarding

Educational Virtual Environments/Ecosystems

Schools and education systems are always the nexus of broader social and economic improvements. The question of how digital educational ecosystems can be used to adjust to the emerging dynamics of technology in education could not be more important. This question of educational renewal, using digital ecosystems, is at the heart of the teaching and learning research inquiry.

AR-VR-MR-XR

Augmented reality (AR) can be defined as a technology that enhances the real world with virtual information.

Virtual reality (VR) is a simulated experience that can be similar to or completely different from the real world.

Mixed Reality (MR) does not take place exclusively in real or virtual world but combines both.

Extended Reality (XR) is an umbrella term to cover all technologies that enhances our senses (AR, VR , MR).

Πρόσφατα έργα

GameHub

    • Εκμάθηση
    • Εγρήγορση
    • Διασκέδαση
    • Διαδραστικότητα

ΕΛΜΕΠΑ

To Ελληνικό Μεσογειακό πανεπιστήμιο (Ελ.Με.Πα.) παρέχει προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε 15 ειδικότητες, εξειδικευμένα μεταπτυχιακά προγράμματα καθώς και σημαντική ερευνητική δραστηριότητα.  Οι σπουδές παρέχονται στην έδρα του Ελ.Με.Πα. στο Ηράκλειο καθώς και σε άλλες 5 πόλεις της Κρήτης (Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιο Νικόλαο, Ιεράπετρα και Σητεία) σε αντικείμενα Μηχανικών και Πληροφορικής, στη Διοίκηση και την Οικονομία, στη Γεωπονία και στην Υγεία και Πρόνοια.

p

Σχετικά με Εμάς

Το Εργαστήριο Παιχνιδιών μέσω Φυσικής Διαδραστικής Εκπαίδευσης (NiLE-lab) είναι μια νεόφυτη και ανεξάρτητη ερευνητική μονάδα του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.).

Κύριοι Στόχοι

Να εκπαιδεύσει και να υποστηρίξει τους φοιτητές, να προσφέρει ευκαιρίες για βιομηχανική τοποθέτηση και προγράμματα τελευταίου έτους, να διεξάγει δραστηριότητες Ε&Α σε επιλεγμένους επιστημονικούς τομείς και αναδυόμενες τεχνολογίες, να κατασκευάσει λογισμικό, εκπαιδευτικών – serious παιχνιδιών και προσομοιώσεων με το χρήστη για τον χρήστη και από κοινού με την εθνική και διεθνή βιομηχανία να καταλήξει σε εμπορικό προϊόν.

Τομείς Έρευνας

Οι τομείς της έρευνας έρευνας του εργαστηρίου NiLE περιλαμβάνουν:
Ανάπτυξη παιχνιδιών Serious Games, Play testing έρευνα, Game-based μάθηση, Inclusive design, Multimodal Sensing & Natural UIs, Educational Virtual environments/ecosystems, Assistive technologies.

ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟΡΙΑ?