Μετασχηματισμός Εκπαίδευσης μέσω Διαδρομών Προσαρμοστικής Μάθησης σε εικονικά Περιβάλλοντα

8 Φεβ 2024

3η Προκήρυξη Ερευνητικών Έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση Μελών ΔΕΠ και Ερευνητών/τριών

Επιστημονικό πεδίο: 6.3.2 – Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση

Τίτλος πρότασης:

Μετασχηματισμός Εκπαίδευσης μέσω Διαδρομών Προσαρμοστικής Μάθησης σε εικονικά Περιβάλλοντα

Ακρωνύμιο:

ALIVE (Adaptive Learning in ImmersiVe Environments)

Επιστημονικά Υπεύθυνος: Νικόλαος Βιδάκης

Ημερομηνία υποβολής: Ιανουάριος 2024

Περίληψη: Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης, για την ενσωμάτωση της προσαρμοστικής μάθησης, διαμορφώνει πολυδιάστατα εναλλακτικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης και εισάγει μεθόδους όπως η ψηφιακή παιχνιδοποίηση της γνώσης. Το πρότζεκτ “ALIVE” εισάγει μια καινοτόμα προσέγγιση στον εκπαιδευτικό τομέα, με όραμα την ανάπτυξη και ενσωμάτωση τεχνολογιών αιχμής στη διδασκαλία και στόχο τη διερεύνηση της δυναμικής συνέργειας τους και την πρόκληση σημαντικής καινοτομίας στην εκπαίδευση. Εκτός από την προσαρμοστική μάθηση, θα επιχειρηθεί αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) και της Εικονικής Πραγματικότητας (VR), προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η μαθησιακή διαδικασία. Κύριος στόχος του “ALIVE” είναι η δημιουργία ενός καινοτόμου οικοσυστήματος μάθησης μέσω μιας προσαρμοστικής πλατφόρμας μάθησης και ψηφιακών εφαρμογών που θα είναι δυναμικές, διαδραστικές και συνεχώς εξελισσόμενες, αντανακλώντας τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις και τις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου εκπαιδευτικού κόσμου. Μεταξύ των κύριων στόχων είναι η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και η ενίσχυση της παραγωγικότητας των μαθητών μέσω δημιουργίας διασκεδαστικών και ελκυστικών μαθησιακών εμπειριών. Η δυναμική πλατφόρμα μάθησης του “ALIVE” δημιουργεί εξατομικευμένα φύλλα εργασίας εστιασμένα στην ανάπτυξη των 4Cs, τα οποία δημιουργούνται με δεδομένα από το προφίλ χρήστη. Το προφίλ χρήστη περιλαμβάνει παιδαγωγικές θεωρίες, ταξινόμηση των στόχων διδασκαλίας, ατομικές προτιμήσεις και τη μαθησιακή απόδοση του χρήστη που προσαρμόζεται δυναμικά με τη συμπλήρωση κάθε φύλλου εργασίας. Το πρότζεκτ “ALIVE” υλοποιεί το εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργείται, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες AR, VR καθώς και συμβατικές εφαρμογές υπολογιστή. Το πρότζεκτ επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να ενημερωθούν για τις νεότερες τεχνολογικές εκπαιδευτικές εξελίξεις και να εξοπλιστούν με δεξιότητες και γνώσεις αιχμής που θα χρειαστούν για να κυριαρχήσουν στον 21ο αιώνα.